Kategori: Resmi Kurumlar

  • Karşıyaka’da okullarda afet bilincini artırmaya yönelik farkındalık eğitimleri başladı

    Karşıyaka’da okullarda afet bilincini artırmaya yönelik farkındalık eğitimleri başladı

    Karşıyaka Belediyesi, afet bilincini artırmak amacıyla okullara yönelik farkındalık eğitimlerine başladı. Çiğli Fen Lisesi ve Fevzipaşa Ortaokulu’nun ardından Mehmet Ali Lahur Lisesi öğrencileri, Afet Eğitim Merkezi’nde konuk edildi. Başkan Yıldız Ünsal, “Çocuk ve gençleri afet bilinciyle geleceğe hazırlamak için ilçemizdeki tüm okulları merkezimize bekliyoruz” dedi.

    Karşıyaka’yı ve vatandaşları olası afetlere karşı hazırlıklı hale getirmek için çalışmalarını sürdüren Karşıyaka Belediyesi, Örnekköy Şantiye Tesisleri içerisinde bulunan Afet Eğitim Merkezi’nde okullara yönelik farkındalık eğitimlerine başladı. Çiğli Fen Lisesi ve Fevzipaşa Ortaokulu’nun ardından Mehmet Ali Lahur Lisesi öğrencileri merkezde konuk edildi. Yüzlerce öğrenciye; deprem, yangın ve sel gibi olası doğal afetlere karşı hayati bilgiler aktarıldı.

    11 istasyonda uygulamalı eğitim

    Farkındalık eğitimleri, 11 ayrı istasyondan oluşan interaktif bir parkurda gerçekleştiriliyor. Öğrenciler; Simülasyon Tırı, Enkaz Koridoru, Sel ve Heyelan Simülasyonu, Fay Kırığı Simülasyonu, Bina Sallantı Simülasyonu, Zemin Sıvılaşma Simülasyonu, Tsunami Simülasyonu, Yangın Söndürme Simülasyonu, Duman Kaçış Koridoru Simülasyonu, İlk Yardım Uygulama İstasyonu ve Arama Kurtarma Aracı İstasyonu başlıklı eğitim istasyonlarında, gerçekçi afet senaryolarıyla karşı karşıya kalıyor. Bu interaktif eğitimlerde, öğrenciler sadece teorik bilgi edinmekle kalmayıp, uygulamalı bir şekilde afet durumlarına hazırlık yapmayı öğreniyor. 70 dakikalık eğitim programına katılmak isteyen okullar, Karşıyaka Belediyesi’ne resmi yazı sunarak kayıt yaptırabiliyor.

    “Çocuklarımızın afetlerle başa çıkma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyoruz”

    Afet farkındalık eğitim programı ile her okula ulaşmayı hedeflediklerini belirten Karşıyaka Belediye Başkanı Yıldız Ünsal, “Karşıyaka Belediyesi olarak, okullara yönelik farkındalık eğitimleriyle, çocuklarımızın afetlerle başa çıkma yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Eğitim merkezimizde sunduğumuz simülasyonlar ile öğrencilere olası bir afet durumunda doğru adımlar atmayı öğretiyoruz. Gençlerimizi bu bilinçle yetiştirmek, daha güvenli bir gelecek için atılacak en önemli adımlardan biri. Bu anlayışla, ilçemizdeki tüm okulları merkezimize bekliyoruz” diye konuştu.

  • Şehit ve gazi çocuğu 18 bin 522 öğrenciye eğitim-öğretim yardımı başladı

    Şehit ve gazi çocuğu 18 bin 522 öğrenciye eğitim-öğretim yardımı başladı

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, şehit ve gazi çocuğu olan 18 bin 522 öğrenciye toplamda 351,6 milyon lira eğitim-öğretim yardımı ödemeye başladıklarını bildirdi.

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’ın sosyal medya hesabından paylaştığı bilgiye göre, ilköğretim öğrencilerine 13 bin 616 lira, ortaöğretim öğrencilerine 20 bin 425 lira, yükseköğretim öğrencilerine ise 27 bin 233 lira olmak üzere 18 bin 522 öğrenciye toplamda 351,6 milyon lira eğitim-öğretim yardımı ödenecek.

     

    Işıkhan, “Aziz şehitlerimizin bizlere emaneti olan çocukları ile harp-vazife malullerimize ve çocuklarına 2024-2025 eğitim öğretim yardımını bugün ödemeye başladık” açıklamasında bulunarak, vatandaşların eğitim-öğretim yardımı ödemesini e.sgk.gov.tr internet adresinden sorgulayabileceklerini bildirdi.

  • ÖSYM’den ‘KPSS’de hatalı soru’ iddiasına yanıt

    ÖSYM’den ‘KPSS’de hatalı soru’ iddiasına yanıt

    İYİ Parti Ankara Milletvekili Kürşad Zorlu, 14 Temmuz tarihinde yapılan KPSS sınavında hatalı sorular olduğuna yönelik iddialarla ilgili ÖSYM’nin; ‘Sorulara yapılan itirazların değerlendirme sürecinin devam ettiği’ bilgisini verdiğini söyledi.

    İYİ Parti Ankara Milletvekili Kürşad Zorlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda; 14 Temmuz 2024 tarihinde yapılan ve 23 Ağustos’ta açıklanan KPSS sınavında hatalı sorular olduğuna yönelik iddialar üzerine TBMM’ye sunduğu soru önergesinin ÖSYM Başkanlığı’ndan tarafından yanıtlandığını bildirdi. Zorlu, ÖSYM’den gelen yanıtta; “’Hatalı sorulara yönelik itirazlar halen incelenmektedir, inceleme sonucunda hatalı soru tespiti yapılsa bile bu durum sınavın iptali ile sonuçlanmayacak ancak bu sorular çıkarılarak puanlama yeniden yapılacaktır” ifadelerinin yer aldığını paylaştı.

     

    Zorlu, paylaşımında şunları söyledi:

    “14 Temmuz 2024 tarihinde yapılan ve 23 Ağustos’ta açıklanan KPSS sınavında hatalı sorular olduğuna yönelik iddialar üzerine TBMM’de soru önergesi vermiştim. Çok sayıda adayın merak ettiği cevap ÖSYM Başkanlığından geldi. Tarafıma verilen yazılı cevapta şu hususlar yer almaktadır: ‘Hatalı sorulara yönelik itirazlar halen incelenmektedir, inceleme sonucunda hatalı soru tespiti yapılsa bile bu durum sınavın iptali ile sonuçlanmayacak ancak bu sorular çıkarılarak puanlama yeniden yapılacaktır. Soruların hazırlanmasında yapay zeka yöntemi kullanılmamıştır. İtiraz sonrası inceleme yapılabilmesi için 6114 sayılı kanun gereği inceleme ücreti alınmaktadır.’”

  • Çankaya Belediyesi’nden 6 bin 250 öğrenciye kurs desteği

    Çankaya Belediyesi’nden 6 bin 250 öğrenciye kurs desteği

    Çankaya Belediyesi, bu yıl yüz yüze eğitim verdiği Çankaya Akademi ve bu yıl ilk kez online eğitim imkanı sunduğu Dijital Akademi ile 6 bin 250 öğrenciye, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ve Yükseköğretim Kurumları Sınavı’na (YKS) hazırlık kursları ile destek verecek.

    Çankaya Belediyesi’nin eğitimde fırsat eşitsizliğini ortadan kaldırmak için hayata geçirdiği Çankaya Akademi, yeni dönemde liseye geçiş ve üniversiteye hazırlık grupları öğrencilerine Milli Eğitim Bakanlığı müfredatına uygun kurs olanağı sağlıyor. Belediye, bünyesinde yer alan 8 merkezde, alanında uzman 95 öğretmenle birlikte bin 250 öğrenci, yüz yüze eğitim hizmeti alıyor. Bu yıl hayata geçirilen Çankaya Dijital Akademi ise online eğitim desteği ile 5 bin öğrenciye ulaşmayı hedefliyor.

    “Yaşanan zorlu ekonomik şartları göz önünde bulundurarak ‘eğitim herkesin hakkı’ düşüncesindeyiz”

    Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner, eğitimde fırsat eşitliği için yeni bir projeyi daha hayata geçirdiklerini belirtti. Yeni dönemde başlayacak Dijital Akademi Platformu ile ilgili açıklamada bulunan Başkan Güner, “12. Sınıf ve 25 yaşına kadar olan mezun grupları kapsayan 2 bin 500 kullanıcıya online eğitim ile ulaşmayı hedefliyoruz. Öğrencilerden gelen talebe göre Çankaya Dijital Akademi hizmetimizi 5 bin kullanıcıya kadar çıkarabileceğiz. Ülkemizde yaşanan zorlu ekonomik şartları göz önünde bulundurarak eğitim herkesin hakkı düşüncesindeyiz. O nedenle hem yüz yüze hem de dijital ortamda çok sayıda öğrenciye destek olmayı amaçlıyoruz. Yüz yüze eğitime katılma imkanı olmayan öğrencilerimiz için Çankaya Dijital Akademi Platformunu da hayata geçiriyoruz” ifadelerini kullandı.

    8 merkezde hazırlık kursu

    6-7-8. sınıflar için Liselere Geçiş Sınavı (LGS) hazırlık kurslarında fen bilimleri, matematik, Türkçe, İngilizce ve sosyal bilimler dersleri; 10-11-12. sınıflar ve mezunlar için Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) hazırlık kurslarında ise Türkçe, edebiyat, matematik, geometri, fizik, kimya, biyoloji, tarih, coğrafya, güzel sanatlar ve felsefe dersleri verilecek. LGS grubu öğrencileri Bademlidere, Kırkkonaklar, Esat ve Sokullu Çankaya Evi’ndeki kurslarda; YKS grubu öğrencileri ise Bayraktar, Cebeci, Öveçler Nazım Hikmet ve Yıldız Çankaya Evi’ndeki kurslarda eğitim görecek. Öğrencileri ek dersler, seviye belirleme sınavları, tarama sınavları, bireysel, sınıf ve grup etütleri, ödev desteği ve deneylerin içinde bulunduğu geniş bir programla geleceğe hazırlayan Belediye, ayrıca rehberlik çalışmaları da gerçekleştiriyor.

    Sınav gruplarına rehberlik dersleri

    Belediye, rehberlik servisi ile öğrencilere ders çalışma stratejileri ile ilgili bilgilendirme yapıyor ve bireysel çalışma programları hazırlıyor. Bunlara ek olarak ergenlik döneminde kendini tanıma çabası içerisinde olan öğrencilere yardımcı olarak pedagojik destek sağlayan Belediye, velilere yönelik seminerler de düzenliyor. Sınavlara hazırlık döneminde yanında olduğu öğrencileri, tercih döneminde yalnız bırakmayan Çankaya Belediyesi tercih döneminde de uzman rehberlik kadrosuyla danışmanlık desteğinde bulunuyor.

  • YÖK’ten açıklama sınav sistemi ile ilgili iddialara yalanlama

    YÖK’ten açıklama sınav sistemi ile ilgili iddialara yalanlama

    Yükseköğretim Kurulu (YÖK), “Üniversite sistemi değişiyor” iddiasının gerçeği yansıtmadığını, Kurul tarafından yürütülen böyle bir çalışmanın bulunmadığını bildirdi.

    YÖK’ten “Üniversite sistemi değişiyor” haberine yalanlama…

    Yükseköğretim Kurulu’ndan yapılan yazılı açıklamada, bazı medya organlarında “Üniversite sistemi değişiyor” haberinin yayımlandığı belirtildi.

    Haberin gerçeği yansıtmadığı, Kurul tarafından yürütülen böyle bir çalışmanın bulunmadığı vurgulanan açıklamada, geçen hafta Cumhurbaşkanlığında Kurul’un yaptığı sunumda yükseköğretim hayatının üniversitelere erişim kapasitesi, akademik üretkenlik, bilimsel araştırma fonları ile halihazırda yürütülen ihtisaslaşma programını uluslararasılaşma, kalite ve akreditasyon konularının ele alındığı kaydedildi.

    Toplantıda ayrıca YÖK Başkanı Erol Özvar ve üyeler tarafından gelecek 30 yılda dünyada ve Türkiye’de yükseköğretimi etkileyecek değişimler ve Yükseköğretim Kurulunun geleceğe yönelik vizyonuna ilişkin hazırlıkları ve projeleri konusunda kapsamlı bir sunum gerçekleştirildiği aktarıldı.

    Toplantının gelecek günlerde devam ettirilmesinin kararlaştırıldığı belirtilen açıklamada, “Yükseköğretim Kurulu Başkanı Özvar ve Yürütme Kurulu üyelerinin katılımıyla gerçekleşen sunumda hiçbir şekilde haberde bahsi geçen konular yer almamıştır. Yükseköğretim Kurulunu yıpratmaya ve kamuoyunu yanıtlamaya yönelik yapılan bu habere itibar edilmemesini ve basın yayın organlarının daha sorumlu davranmasını bekliyoruz.” ifadeleri kullanıldı.

  • Üniversitelilerin akşam yemeği Çankaya Belediyesi’nden

    Üniversitelilerin akşam yemeği Çankaya Belediyesi’nden

    Çankaya Belediyesi’nin üniversite öğrencilerine yönelik başlattığı ücretsiz akşam yemeği uygulaması yoğun katılımla devam ediyor. Çankaya Belediye Başkanı Hüseyin Can Güner, “Gençlik Sofrası uygulamamız kapsamında ücretsiz akşam yemeği ile üniversitelilerin hayat yüküne omuz veriyor, ailelerin hane bütçesine destek oluyoruz” dedi.

    Çankaya Belediyesi’nin Ankara’da öğrenim gören üniversite öğrencilerine yönelik hizmetlerinden ücretsiz akşam yemeği uygulaması sürüyor. Çankaya Belediyesi, ailelerinden uzakta okuyan ve artan eğitim maliyetleri nedeniyle zorlanan üniversite öğrencilerine Gençlik Sofrası uygulaması ile destek oluyor. Her akşam yaklaşık 4 bin üniversite öğrencisinin yararlandığı uygulamada, öğrenci kimlik kartlarının beyan edilmesi yeterli oluyor.

    “Çankaya senin ilçen, bu sofrada hep yerin var”

    Başlatılan uygulamanın öğrenci bütçesine katkı sağladığını belirten Başkan Güner, “Türkiye’nin dört bir yanından genç arkadaşlarımız, Çankayamızda üniversite eğitimi alıyor. Ne yazık ki pek çok öğrenci, yüksek gıda enflasyonu sebebiyle sağlıklı ve yeterli beslenme ihtiyacını karşılamakta zorlanıyor. Gençlik Sofrası uygulamamız kapsamında ücretsiz akşam yemeği ile üniversitelilerin hayat yüküne omuz veriyor, ailelerin hane bütçesine destek oluyoruz” diye konuştu. Başkan Güner, üniversite öğrencilerini hafta içi her gün akşam yemeğine davet ederek, “Genç kardeşim, Çankaya senin ilçen, bu sofrada hep yerin var” dedi.

    İki ayrı noktada verilen yemek hizmetinden yararlanan öğrenciler, hafta içi her gün Kızılay Çankaya Belediye Başkanlığı yemekhanesinde 17.30-18.30 saatleri arasında ve 100’üncü Yıl Çankaya Evi yemekhanesinde 17.30-19.00 saatleri arasında ücretsiz olarak sıcak yemek yiyor.

    Öğrencilerin akşam yemeği yiyebilecekleri noktalar ise şöyle;

    -Çankaya Belediye Başkanlığı (17.30-18.30)

    -100’üncü Yıl Çankaya Evi (17.30-19.00)

  • “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu” Ankara’da başladı

    “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu” Ankara’da başladı

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafında düzenlenen “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu”, Ankara’da başladı. ÖSYM Başkanı Bayram Ali Ersoy, “Uluslararası alanda da en büyük kurumlardan biriyiz. Dijitalleşmeyi de başarmış bir kurumuz” dedi. Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ise ”Kademeler arası geçiş, gerek ortaokuldan liseye, gerek liseden yükseköğretime geçişte öğrenciyi bütün boyutlarıyla ele alacak bir sistemi geliştirmek kaçınılmaz. Doğrudan ilişkili olan bir başka husus da 4+4+4 sisteminin son dört yılı. Bu son dört yılı da yeniden ele almamız gerektiği şüphesiz aşikardır” diye konuştu.

    Liselere Giriş Sistemi (LGS) ile Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) gibi iki geniş katılımlı sınav başta olmak üzere pek çok sınavın gerçekleştirildiği Türkiye’deki sistemin masaya yatırılacağı “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu” Ankara’da başladı. Üç gün sürecek sempozyumda, ölçme değerlendirme alanında dünyada yeni yaklaşım ve gelişmeler, yapay zeka tabanlı ölçme değerlendirmeyle ilgili uygulamalar ve yenilikler ele alınacak.

    “Dijitalleşmeyi de başarmış bir kurumuz”

    Sempozyumun açılış konuşmasını yapan ÖSYM Başkanı Bayram Ali Ersoy, sempozyumu geleneksel hâle getirmek istediklerini söyledi. Filistin’de yaşamını yitirenleri anarak konuşmasına başlayan Ersoy, 2024 yılı içerisinde 68 ayrı oturumda 13 milyon adaya sınav gerçekleştireceklerini, iki milyon kişinin sınavlarda görev alacağını söyleyen Ersoy, “Uluslararası alanda da en büyük kurumlardan biriyiz. Dijitalleşmeyi de başarmış bir kurumuz” dedi. ÖSYM tarafından gerçekleştirilen sınavlar hakkında bilgi veren Ersoy, hedeflerinin tüm imkanları kullanarak e-sınav sistemini arttırmak olduğunu söyledi.

    ÖSYM’nin adil bir sınav sistemi gerçekleştirdiğini sözlerine ekleyen Ersoy, “Bu sene 68 sınav yapacağız. YÖK’ün aldığı karar gereği performans ölçen sınavlar da yaptık. Spor bilimlerine giriş sınavını standart hale getirdik. Öğrenciler üniversite üniversite gezmek zorunda kalmadı” diye konuştu.

    “Uluslararası sınav izleme araçlarından istifade ettik”

    Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci ise yaptığı konuşmasında şöyle konuştu:

    “Bakanlık olarak son dönemde ölçme ve değerlendirme araştırmalarıyla ilgili yoğun bir çalışmanın içerisinde olduğumuzu ifade etmek isterim. Bununla ilgili çalışmamız mevzuat çalışmalarıydı. Mevzuatla beraber özellikle sınıf içi ölçme kapsamında açık uçlu soruların kullanılması zorunluluğu ve önceliği getirildi. Bu mevzuatla öğrenci ve öğretmenlere geri bildirimlerin, analizlerin yapılması, İlkokullarda öğrencinin gelişimin izlenmesi maksadıyla sınavların kaldırılması, oyun temelli değerlendirmeleri merkeze aldık. Ulusal ve uluslararası izleme araçlarının takibini yaptık. Uluslararası sınav izleme araçlarından da istifade ettik. Sınıf içi ölçme ve değerlendirme süreçleri içerisinde öğretmenlerin güçlendirilmesini hedef aldık.”

    “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni beceri temelli tanımlıyoruz”

    Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ne dair konuşan Yelkenci, şunları kaydetti:

    “Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli, üç ayrı genel müdürlüğümüz ve Talim ve Terbiye Kurulu’muzun oluşturduğu üç modülle izlenecek. Özellikle beceri temelli bir program olarak tanımlıyoruz bunu. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ni beceri temelli tanımlıyoruz. Düşünce, alan, sosyal, duygusal ve okur yazarlık becerilerinin aynı zamanda eğilimler ve değerlerle aralarında oluşturulan örgüyü kast ediyoruz. Bu becerilerin kazanılması için yazılan programların kullanılmasını özellikle süreç odaklı ve geliştirmeci ölçme ve değerlendirme yaklaşımı olarak ele alıyoruz.

    “4+4+4 sisteminin son dört yılını yeniden ele almamız gerektiği aşikar”

    Milli Eğitim Bakanlığı’nın politikalarını belirleyen bir çok şey var. İleriye yönelik bir öngörü olarak bunu kabul edin. Beceri örgüsü temelli bir müfredatın bugünkü öğrenciyi sadece çoktan seçmeli bir sınavla seçen bir yaklaşımın, kötürüm bir yaklaşım olacağı şüphesizdir. Kademeler arası geçiş, gerek ortaokuldan liseye, gerek liseden yükseköğretime geçişte öğrenciyi bütün boyutlarıyla ele alacak bir sistemi geliştirmek kaçınılmaz. Eğer bunu bugünden yapmazsak, daha sonrasında iki ayağımızın bir papuca gireceğini söylemek çok zor bir şey olmasa gerek. Kademeler arası geçişte bir başka husus da mesleki teknik eğitimde niteliği artırmak. Doğrudan ilişkili olan bir başka husus da 4+4+4 sisteminin son dört yılı. Bu son dört yılı da yeniden ele almamız gerektiği şüphesiz aşikardır.”

    Sempozyumda konuşan Prof. Dr. Matthias Von Davier ise “Ülkeleri dinlememiz lazım. Eğitim çalışmalarını da yakından takip etmemiz gerekiyor. Kapsam alanını ölçme ve değerlendirme alanında yaygınlaştırmamız gerekiyor” diye konuştu.

  • Adıyaman Belediyesi 1 ayda 120 okulu temizledi

    Adıyaman Belediyesi 1 ayda 120 okulu temizledi

    Adıyaman Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, kent genelindeki okullarda yürüttükleri temizlik çalışmalarına devam ediyor. Ekipler, haftada 30 okulun genel temizliğini gerçekleştirerek, bir ayda toplam 120 okulu temizledi.

    Bu hafta ekipler, Şehit Hasan Aydoğdu Anadolu Lisesi ve Şehit Hasan Aydoğdu Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde sınıflardan lavabolara, koridorlardan bahçelere kadar detaylı temizlik gerçekleştirdi.

    Adıyaman Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Mehmet Batur, eğitim öğretim yılı başlamadan önce temizlik personeli yetersiz olan okullara öncelik verdiklerini belirterek, çalışmaları 70 personel ve 6 araçla sürdürdüklerini dile getirdi.

    Batur, “Öğrencilerimizin daha hijyenik ortamlarda eğitim alabilmeleri için sabahın ilk saatlerinde okullarımızı temizliyoruz. Belediye Başkanımız Sayın Abdurrahman Tutdere’nin de bu konuda hassasiyeti büyük. Sabahın ilk ışıklarıyla birlikte Adıyaman’da okullarda temizlik çalışmamız devam ediyor. Öğrencilerimizin kirli ortamlarda okumaması için sabah erken saatlerde emekçilerimizle beraber gelip okullarımızın bütün temizliğini baştan sona yapıyoruz. Öğrencilerimizin, gençlerimizin daha temiz, hijyenik bir ortamda okumaları için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Personelimiz okul camlarını, sıraları başta olmak üzere okulun tamamında bir temizlik yapıyor. Yerleri, lavaboları, her yeri, öğrencimizin eli nereye değiyorsa orayı temizliyoruz” diye konuştu.

  • Üniversiteli gençler, Kampüs Şişli Festivali’nde buluştu

    Üniversiteli gençler, Kampüs Şişli Festivali’nde buluştu

    Şişli Belediyesi’nin üniversitelilere yönelik düzenlediği ‘Kampüs Şişli Festivali’, Şişli Habitat Parkı’nda gerçekleşti. Öğretici atölyeler, sohbetler, spor etkinlikleri ve birbirinden renkli performansların yer aldığı festival eğlenceli anlara sahne oldu.

    Şişli Belediyesi, üniversitelerde yeni eğitim yılının başlamasına az bir süre kala hafta sonu düzenlediği Kampüs Şişli ile üniversiteli gençleri festivalde buluşturdu. Kahve ve beslenme atölyeleri, spor etkinlikleri, keyifli sohbetler, yarışmalar ve dj performanslarının yer aldığı festivale, üniversitelilerin yanı sıra 7’den 70’e Şişlililer, yoğun ilgi gösterdi.

    Şişli Habitat Parkı’nda düzenlenen Kampüs Şişli Festivali, esneme ve nefes egzersizleri başladı. Daha sonra kahve atölyesi, kumaş yüzey doku atölyesi ve vegan beslenme atölyeleri gerçekleşti. Festivalde düzenlenen Kahoot bilgi yarışması, renkli anlara sahne oldu. Festivalin ilk gününde, Prof. Dr. Itır Erhart ve Esra Arslan ile Arda Yalkın ve Hande Şekerciler, üniversitelilerle keyifli sohbetler gerçekleştirdi. Daha sonra solo flütist Aslıhan And’in performansının ardından Aytun ile Dijital Decklerde Ustalık: Scratch ve DJ’liğin Sırları isimli etkinlik yer aldı.
    Şişli Belediye Başkanı Resul Emrah Şahan da festivali ziyaret ederek üniversiteli gençlerle vakit geçirdi. Stantları tek tek gezen Başkan Şahan, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat ile masa tenisi oynadı.

    Mahir Polat ve Mert Fırat gençlerle bir araya geldi

    Festivalin ikinci gününde; İBB Genel Sekreter Yardımcısı Mahir Polat ve ünlü oyuncu Mert Fırat, Kampüs Sohbetleri etkinliğinde katılımcılarla buluştu. Polat ve Fırat’ın sohbetinin ardından Kampüs Şişli Festivali, ünlü DJ Hey! Douglas’ın muhteşem performansıyla sona erdi.

    Burs ve ulaşım desteği başvuruları alınacak

    Öte yandan festivale katılan üniversiteliler, etkinlik alanında kurulan stantlarda, Şişli Belediyesi’nin 15 bin liralık “İlk Bursum” ve ücretsiz abonman desteği olan “Ulaşım Desteği” projelerine başvuru yapabildi.

  • TÜİK: Türkiye’de muhtemel eğitim süresi 2021 yılından bu yana geriliyor

    TÜİK: Türkiye’de muhtemel eğitim süresi 2021 yılından bu yana geriliyor

    TÜİK verilerine göre, Türkiye’de muhtemel eğitim süresi 2021 yılından beri sürekli azalma kaydediyor. Buna göre, 2022 yılında 18,2 yıl olan muhtemel eğitim süresi, 2023 yılında 17,9’a geriledi. Böylece, muhtemel eğitim süresinde yüzde 1,3’lük düşüş yaşandı. 2021’de 18,8 olan muhtemel eğitim süresi, iki yıl içinde yüzde 4,78 azaldı.

    Muhtemel eğitim süresi, erkeklerde 2022 yılına göre yüzde 2,8’lik düşüş ile 17,6 yıl olurken, kadınlarda yüzde 0,3’lük artış ile 18,4 yıl oldu.

    TÜİK, 2023 yılına ilişkin ‘Muhtemel Eğitim Süresi’ (MES) araştırmasını yayımladı. MES, en genel tanımıyla “ilgili eğitim kademesine giriş yaşında olan bir kişinin, belirtilen eğitim kademesinde geçirmesi muhtemel örgün eğitim süresini” ifade ediyor.

    MES 2023 yılında 17,9 yıl oldu

    Türkiye’de ilkokula başlama çağındaki bir bireyin en yüksek eğitim kademesini tamamlayana kadar eğitim hayatında geçirmesi muhtemel süre 2023 yılında 17,9 yıl oldu. Böylece MES, 2022’de 18,2 yıl olurken 2023’te 17,9’a geriledi.

    İlkokul çağındaki bir bireyin ortaöğretimi tamamlayana kadar eğitimde geçirmesi muhtemel süre 12,3 yıl, okul öncesi eğitimde ise 1,6 yıl olarak hesaplandı. İlkokul çağındaki bir bireyin ortaöğretimi tamamlayana kadar eğitimde geçirmesi muhtemel süre, geçen yıl 12,7 olarak gerçekleşmişti.

    MES’te düşüş erkeklerde kadınlara göre daha hızlı seyretti

    İlkokula başlama çağındaki bir bireyin en yüksek eğitim kademesini tamamlayana kadar eğitim hayatında geçirmesi muhtemel süre bir önceki yıla göre toplamda yüzde 1,3’lük düşüş gösterdi. 2021 yılından itibaren görülen bu düşüş erkeklerde kadınlara oranla daha hızlı seyretti. MES, erkeklerde 2022 yılına göre yüzde 2,8’lik düşüş ile 17,6 yıl olurken, kadınlarda yüzde 0,3’lük artış ile 18,4 yıl oldu.

    MES en yüksek değerine İstanbul’da ulaştı

    2023 yılında, il düzeyinde en yüksek muhtemel eğitim süresi 20,3 yıl ile İstanbul’da gerçekleşti. İstanbul’u, 19,7 yıl ile Karabük, 19,6 yıl ile Ankara, 19,1 yıl ile Rize ve Erzincan izledi. Aynı süreçte muhtemel eğitim süresi en düşük olan il 14,9 yıl ile Muş ve Şırnak olurken, bu illeri sırasıyla 15,1 yıl ile Ağrı ve Şanlıurfa, 15,8 yıl ile Mardin izledi.

    MES’in son 5 yılda en çok arttığı il Gümüşhane

    MES’in 2019 ile 2023 yılları arasında en çok artış gösterdiği ilk beş il sırasıyla yüzde 8,3 ile Gümüşhane, yüzde 4,6 ile Hakkari, yüzde 2,5 ile Van, yüzde 2,1 ile Diyarbakır ve yüzde 1,7 ile Ağrı oldu. Aynı dönemde, muhtemel eğitim süresinin en çok düşüş gösterdiği iller ise sırasıyla yüzde 10,4 ile Eskişehir, yüzde 10,3 ile Çankırı,yüzde 10 ile Yalova, yüzde 9,6 ile Antalya ve yüzde 8,6 ile Muğla oldu.

    Erkek ve kadınlarda en yüksek MES değerleri İstanbul’da

    Türkiye genelinde MES, 2023 yılında kadınlar için 18,4 yıl, erkekler için ise 17,6 yıl oldu. Her iki cinsiyette de en yüksek MES değeri İstanbul’da gerçekleşti. Erkeklerde İstanbul’u Karabük, Ankara, Erzincan ve Bayburt izlerken; kadınlarda sıralama Karabük, Tunceli, Ankara ve Rize olarak gerçekleşti.

    Muhtemel eğitim süresinin erkeklerde en düşük olduğu il olan Ağrı’yı, sırasıyla Şırnak, Muş, Şanlıurfa ve Mardin takip ederken; MES’in en düşük olduğu iller kadınlarda; Muş, Şanlıurfa, Şırnak, Ağrı ve Bitlis oldu.

     

    Cinsiyet eşitliği endeksi 2023 yılında da kadınlar lehine arttı

    MES kapsamında cinsiyet eşitliği endeksi, kadın MES değerinin erkek MES değerine oranı ile hesaplanıyor. ISCED 1-8 kademesinde (ilkokul-yükseköğretim) MES kapsamında cinsiyet eşitliği endeksi 2023 yılında 1,05 oldu. 2018 yılında 0,97 olan endeks, 2023 yılında 0,08 puanlık artış göstererek kadınlar lehine değişim göstermeye devam etti.

    Endeksin en yüksek olduğu beş il sırasıyla 1,12 ile Tunceli ve Iğdır, 1,10 ile Çanakkale, 1,09 ile Bartın ve Çankırı oldu. Cinsiyet eşitliği endeksinin en düşük olduğu iller ise sırasıyla 0,95 ile Bitlis, Şanlıurfa ve Siirt, 0,96 ile Muş ve 0,98 ile Batman olarak gerçekleşti.