Kategori: Mesleki Eğitim

  • Trabzon Eğitim-Sen Şube Başkanı: Eğitimden tasarruf edilmez

    Trabzon Eğitim-Sen Şube Başkanı: Eğitimden tasarruf edilmez

    Trabzon Eğitim-Sen Şube Başkanı Muhammet İkinci, Trabzon Spor Lisesi’nin futbol sahasının kullanılabilir durumda olmadığını belirterek, “Eğitimden tasarruf edilmemesi gerektiğinin altını bir kez daha çiziyoruz. Yaklaşık 350 öğrencimizin okuduğu bir okulumuzun ve özelliği spor lisesi olan bir okulumuzun futbol sahasının kullanılamaz halde olması kabul edilebilir bir şey değil” dedi.

    Trabzon Eğitim-Sen Şube Başkanı Muhammet İkinci, Trabzon’da bulunan Spor Lisesi’nin futbol sahasının kullanılamadığını ve istinaf duvarlarının şişmiş olduğunu belirterek yetkililere seslendi.

    Muhammet İkinci şunları söyledi:

    “Burası Trabzon, Ortahisar ilçemize bağlı Trabzon Spor lisemiz. Yaklaşık üç yıl önce lisemize ait futbol sahasının istinaf duvarı çöktü ve öğrencilerimiz burayı kullanamıyorlar. Baktığımızda hiçbir mühendislik tekniğine uygun olarak yapılmadığını görebilmek mümkün. Şimdi sormak istiyoruz; her fırsatta itibar diyenler gelip bu tabloya baksınlar. Eğitimden tasarruf edilmemesi gerektiğinin altını bir kez daha çiziyoruz. Yaklaşık 350 öğrencimizin okuduğu bir okulumuzun ve özelliği spor lisesi olan bir okulumuzun futbol sahasının kullanılamaz halde olması kabul edilebilir bir şey değil. Derhal ilgililerin burayı görerek, test ederek çözüm üretmesi gerektiğini özellikle belirtmek isteriz. Sadece burası değil. Muhtelif yerlerde istinat duvarları yapılmış. Ve her biri yıkılmak üzere şişmiş. Dolayısıyla bölgemiz çok yağmur alan bir yer. Bir yağmur artışıyla birlikte buraların tamamen yıkılması söz konusu. Bu konuda bakanlığın ivedi adımları atması, gerekli kaynağı tesis ederek buraların kullanılır hale getirilmesi için çalışma başlatması gerekmektedir diyoruz. Eğitim her şeyden önce her şeyden tasarruf edilerek kaynak aktarılması gereken bir alan. Biz ısrarla çocuklarımızın daha nitelikli, daha güzel ortamlarda, sağlıklı bir eğitim almasını talep etmeye devam edeceğiz.”

  • Liselerde 3+1 modeli: “Normal Lise” ve “İleri Lise” diploması geliyor

    Liselerde 3+1 modeli: “Normal Lise” ve “İleri Lise” diploması geliyor

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortaöğretim sisteminde köklü bir değişikliğe gitmeye hazırlanıyor. Gündemde olan 3+1 eğitim modeliyle liselerde diplomalar “Normal Lise” ve “İleri Lise” olarak ikiye ayrılacak. Bu düzenlemeye göre, üniversiteye gitmeyi planlamayan öğrenciler 3. yılın sonunda “Normal Lise” diploması alarak mezun olabilecek.

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ortaöğretim sisteminde köklü bir değişikliğe gitmeye hazırlanıyor. Gündemde olan 3+1 eğitim modeliyle liselerde diplomalar “Normal Lise” ve “İleri Lise” olarak ikiye ayrılacak. Bu düzenlemeye göre, üniversiteye gitmeyi planlamayan öğrenciler 3. yılın sonunda “Normal Lise” diploması alarak mezun olabilecek.

    Bu yeni düzenleme, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe giren ve Ömer Dinçer döneminde başlatılan 4+4+4 sisteminde yapılacak bir revizyon olarak planlanıyor.

    Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci, katıldığı Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu’nda bu değişikliğe ilişkin sinyaller verdi. Yelkenci, lise döneminin yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini ve konunun çalıştaylarda detaylı olarak tartışılmasının önemine vurgu yaptı.

    Diploma Seçenekleri: “Normal Lise” ve “İleri Lise”

    Yapılacak değişiklikle, liselerdeki eğitim iki farklı diploma seçeneğiyle sunulacak:

    Normal Lise Diploması: Öğrenciler, 3 yıl sonunda mezun olup iş hayatına atılabilecekler. Bu diploma ile gençlerin mesleki tecrübe kazanmaları hedefleniyor, ayrıca kalifiye eleman yetiştirilmesine katkı sağlanması planlanıyor.

    İleri Lise Diploması: Üniversite eğitimi almak isteyen öğrenciler, 4 yıl sürecek lise eğitimine devam ederek “İleri Lise” diploması alacaklar.

    Bu düzenleme ile üniversiteye gitmek istemeyen öğrencilerin gereksiz yere dört yıl lisede tutulmasının önüne geçilecek ve mesleki eğitime ağırlık verilecek. Ayrıca, üniversitelerdeki yığılmaların ve sınav stresinin azaltılması hedefleniyor.

    Türk Eğitim Derneği (TED) Raporu Destekliyor

    Geçtiğimiz yıl Türk Eğitim Derneği’nin (TED) hazırladığı rapor da bu düzenlemeyi destekler nitelikteydi. Raporda, lise eğitiminin yeniden yapılandırılması gerektiği ve üniversiteye gitmek istemeyen öğrencilerin lise diploması alarak iş hayatına kazandırılması gerektiği vurgulanmıştı. Ayrıca bu öğrencilerin meslek yüksekokullarına sınavsız geçiş yapabilecekleri önerisi getirilmişti.

    Bu yeni modelle birlikte Türkiye’deki lise eğitim sistemi önemli bir değişiklik geçirecek, öğrencilere kariyer planlamalarında esneklik sağlanacak.

  • MEB ve ÖSYM’den ”Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu”

    MEB ve ÖSYM’den ”Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu”

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ile Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı’nın (ÖSYM), 4-6 Ekim 2024 tarihlerinde, düzenlenecek ”Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu” hakkında açıklama yapan ÖSYM Başkanı Bayram Ali Ersoy, ”ÖSYM’nin 50. Yılı kapsamında gerçekleştireceğimiz sempozyum bir başlangıç olacak. Bu çalışmayı geleneksel hale getirip devam ettirmeyi planlıyoruz. Ölçme ve değerlendirmeye buradan yön verilsin, uygulamalar burada tartışılsın ve en verimli uygulama bu zeminde hayata geçsin istiyoruz” dedi.

    MEB ile ÖSYM tarafından “Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu” düzenlenecek. Liselere Giriş Sistemi (LGS) ile Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) gibi iki geniş katılımlı sınav başta olmak üzere pek çok sınavın gerçekleştirildiği Türkiye’deki sistemin masaya yatırılacağı sempozyumda, ölçme değerlendirme alanında dünyada yeni yaklaşım ve gelişmeler, yapay zeka tabanlı ölçme değerlendimeyle ilgili uygulamalar ve yenilikler ele alınacak.

    Sempozyumun içeriğine ve amacına dair açıklama yapan ÖSYM Başkanı Bayram Ali Ersoy, sempozyumun bir başlangıç olduğunu ve geleneksel bir hale getirileceğini belirterek, şunları söyledi:

    ”ÖSYM’nin 50. yılı etkinlikleri çerçevesinde düzenleyeceğimiz Uluslararası Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Sempozyumu Cuma günü başlayacak, 3 gün sürecek ve Pazar akşamı sona erecek. Uluslararası düzeyde düzenlenmiş ilk ölçme, seçme ve yerleştirme sempozyumu olacak. Beklentimizin çok üzerinde bir başvuru ile karşılaştık. Gördük ki böyle bir sempozyuma çok ihtiyaç varmış. Sempozyuma, dünya çapında bilinen, alanında yetkin hocalarımızın katılımı olacak. Sempozyum ile ölçme ve değerlendirme alanına güncel bir bakış sunulmasını hedefliyoruz.

    Gerçekleştireceğimiz sempozyum ile sadece Türkiye’deki değil, dünya genelindeki sınav uygulamalarına yön vermeyi, bakış sunmayı hedefliyoruz. Cuma günü başlayıp Pazar günü sona erecek olan sempozyumu görüyoruz ki birçok ülkedeki ölçme ve değerlendirme hocaları, uzmanlar yakinen takip ediyor olacak. Sınav uygulamalarının genel olarak masaya yatırılacağı sempozyumda, ölçme ve değerlendirme alanında uluslararası düzeyde yeni yaklaşım ve gelişmeler, yapay zekâ tabanlı ölçme ve değerlendirmeyle ilgili uygulamalar ve yenilikler, elektronik tabanlı sınav uygulamalarının daha da yaygınlaştırılması ve daha birçok başlık ele alınacak.

    ÖSYM’nin 50. yılı kapsamında gerçekleştireceğimiz sempozyum bir başlangıç olacak. Bu çalışmayı geleneksel hale getirip devam ettirmeyi planlıyoruz. Ölçme ve değerlendirmeye buradan yön verilsin, uygulamalar burada tartışılsın ve en verimli uygulama bu zeminde hayata geçsin istiyoruz.”

  • Milli Eğitim Bakanı Tekin: Talep olduğu sürece imam hatip okulu açmaya devam edeceğiz

    Milli Eğitim Bakanı Tekin: Talep olduğu sürece imam hatip okulu açmaya devam edeceğiz

    Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Adapazarı Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin açılış törenine katıldı.

    Tekin, yaptığı konuşmada ‘İmam hatip okullarımız Türkiye’nin her tarafında, toplumsal talebe istinaden kurulmuş, açılmış durumda. 28 Şubat zulmünün engelleri gündeme geldiğinde oran olarak ne kadarsa şu anda da aynı orandadır. Yani Türkiye uygun bir noktada. Öyle sunuyorlar ki ‘Türkiye’nin her tarafında imam hatip okulları var.’ Hayır toplumsal talep neyse onu karşılayacak şekilde imam hatip okulu açtık. Talep olduğu sürece de açmaya da devam edeceğiz” dedi.

    Çeşitli açılış ve toplantılara katılmak üzere Sakarya’ya giden Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Adapazarı Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin açılışına katıldı. İmam hatip okullarına dair değerlendirmelerde bulunan Tekin, ”Şu anda imam hatip okullarımız Türkiye’nin her tarafında, toplumsal talebe istinaden kurulmuş, açılmış durumda” dedi.

    ”Talep olduğu sürece İmam Hatip açmaya devam edeceğiz”

    İmam hatip okullarının, 28 Şubat’ta neredeyse kapanma noktasına geldiğini, katsayı uygulamasıyla imam hatip okulları ve meslek liselerinin toplumsal itibarının ”ciddi şekilde sarsıldığını” dile getiren Tekin, konuşmasına şöyle devam etti:

    ”Bu anlamda hizmetlerimiz döneminde çok ciddi adımlar atıldı. Şu anda imam hatip okullarımız Türkiye’nin her tarafında, bunun da altını çizerek söylüyorum, toplumsal talebe istinaden kurulmuş, açılmış durumda. Şu rakamın altını özellikle çiziyorum. Burada 28 Şubat zulmünün engelleri gündeme geldiğinde oran olarak ne kadarsa şu anda da aynı orandadır. Yani Türkiye uygun bir noktada. Öyle sunuyorlar ki ‘Türkiye’nin her tarafında imam hatip okulları var.’ Hayır toplumsal talep neyse onu karşılayacak şekilde imam hatip okulu açtık. Talep olduğu sürece de açmaya da devam edeceğiz. Özellikle 2014 yılında proje okulu tanımlamasından sonra çok farklı projeler uygulayan imam hatip okullarımız var. Fen bilimleri, sosyal bilimler, fen ve teknoloji programı uygulayan, hafızlık projesi, İspanyolca programı uygulayan imam hatiplerimiz var. Dini musiki alanında, güzel sanatlar alanında, spor alanında proje uygulayan imam hatip okulumuz var. İmam hatip okullarımızın programlarını da öğrencilerimizin istek ve beklentileri doğrultusunda revize ediyoruz.”

  • Geleceğin en popüler ve en yüksek maaşlı 20 mesleği

    Geleceğin en popüler ve en yüksek maaşlı 20 mesleği

    Uzmanlar, 2022’li yıllarda önem kazanan ve gelecek 10 yıl içinde istihdam oranları büyüyecek olan meslekleri açıkladı. Gıda mühendisliği, yer bilimciliği ve su bilimi uzmanlığı gibi mesleklerin hızla yükselişe geçtiği görüldü.

    Business Insider adlı web sitesinden uzmanlar, yılda en az 75 bin dolar kazandıran geleceğin mesleklerini analiz etti. Söz konusu mesleklerin, ABD’deki istihdam oranının gelecek 10 yıl içinde yükseleceği açıklandı.

    20. TEKNİK YAZARLIK
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyonlar: 4 bin 300

    Ortalama yıllık maaş: 78 bin 590 dolar

    19. ÇEVRE BİLİMCİLERİ VE ÇEVRE UZMANLARI
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 7 bin 100

    Ortalama yıllık maaş: 80 bin 90 dolar

    18. MALİ DENETÇİLER
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 4 bin 900

    Ortalama yıllık maaş: 92 bin 730 dolar

    17. VERİTABANI MİMARLARI
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı:12 bin 800

    Ortalama yıllık maaş: 101 bin 90 dolar

    16. LİSE SONRASI FELSEFE VE DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLERİ
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 2 bin 100

    Ortalama yıllık maaş: 90 bin 160 dolar

    15. YER BİLİMCİLER
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: Bin 600

    Ortalama yıllık maaş: 112 bin 110 dolar

    14. SANATÇI VE SPORCULAR İÇİN DANIŞMANLIK HİZMETLERİ
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 2 bin 600

    Ortalama yıllık maaş: 98 bin 70 dolar

    13. LİSE SONRASI EĞİTİM DANIŞMANLARI
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 3 bin 700

    Ortalama yıllık maaş: 75 bin 10 dolar

    12. BİLGİSAYAR MÜHENDİSLERİ VE BİLGİ İŞLEM UZMANLARI
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 5 bin

    Ortalama yıllık maaş: 130 bin 890 dolar

    11. EPİDEMİYOLOGLAR (BULAŞICI HASTALIK UZMANLARI)
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 400

    Ortalama yıllık maaş: 83 bin 10 dolar

    10. İSTATİSTİKÇİLER
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 14 bin 800

    Ortalama yıllık maaş: 97 bin 170 dolar

    9. EKONOMİSTLER
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 2 bin 900

    Ortalama yıllık maaş: 120 bin 880 dolar

    8. BİYOMÜHENDİSLER VE BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLERİ
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: Bin

    Ortalama yıllık maaş: 98 bin 340 dolar

    7. LiSE SONRASI EKONOMİ ÖĞRETMENLİĞİ
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 900

    Ortalama yıllık maaş: 123 bin 720 dolar

    6. GIDA TEKNOLOJİ UZMANLARI
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 600

    Ortalama yıllık maaş: 80 bin 190 dolar

    5. HİDROLOGLAR (SU BİLİMLERİ UZMANLARI)
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 400

    Ortalama yıllık maaş: 90 bin 150 dolar

    4. FİZİKÇİLER
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: Bin 300

    Ortalama yıllık maaş: 137 bin 700 dolar

    3. YÖN-EYLEM ARAŞTIRMASI ANALİSTLERİ
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 26 bin 100

    Ortalama yıllık maaş: 92 bin 280 dolar

    2. KİMYA MÜHENDİSLERİ
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: Bin 400

    Ortalama yıllık maaş: 114 bin 820 dolar

    1. SİYASET BİLİMCİLER
    2029 yılına kadar öngörülen yeni pozisyon sayısı: 400

    Ortalama yıllık maaş: 124 bin 100 dolar